Myslíte si, že ten župan je dárek a croissant ze snídaně patří do kabelky? Omyl. Hotelový personál má jasný seznam prohřešků, které vás okamžitě zařadí na černou listinu nejhorších hostů.
Co je hotelu, to nechte doma
Mnoho hostů žije v mylné představě, že rezervací pokoje si kupují i jeho vybavení. Jak ale upozorňuje Jürgen Benad, právní expert německé hotelové asociace (DEHOGA), pravda je jinde. „Rezervací pokoje si nekupujete jeho vybavení. Získáváte pouze právo ho během pobytu používat,“ vysvětluje.
To znamená, že fén, župan, dekorativní polštářek nebo ručník s logem rozhodně nejsou suvenýry. Jedinou výjimku tvoří miniaturní lahvičky s kosmetikou, které jsou často brány jako reklamní předmět. I tady je ale jistější se zeptat. Hotely navíc přecházejí na ekologické dávkovače, takže brzy nebude co brát.
Pašeráci z bufetu
Dalším obrovským nešvarem je vynášení jídla ze snídaňového bufetu. Hotelová snídaně je malý ráj, který je ale určen výhradně k okamžité konzumaci na místě. Croissant schovaný v ubrousku „na později“ je považován za velký prohřešek.
Výjimka platí jen tehdy, pokud jste si jídlo objednali a nesnědli ho. I tehdy se ale musíte zeptat personálu, zda si zbytek smíte odnést. U rizikových potravin, jako jsou saláty s majonézou, vám to z hygienických důvodů pravděpodobně stejně nedovolí.
Jídlo na pokoji? Velké tabu
A pokud vás po půlnoci přepadne hlad, nevrhejte se do pokoje s krabicí pizzy. Většina hotelů z hygienických důvodů nepovoluje konzumaci vlastního jídla a pití na pokojích. Místo tajného pikniku u minibaru stačí zavolat na recepci. Personál vám většinou rád pomůže najít jiné řešení.
Klíčem je komunikace
Nejhorší, co může host udělat, je mlčet. Pokud se vám něco nelíbí nebo pokoj nesplňuje očekávání, personál to musí vědět. „Včasná komunikace je základem dobré služby,“ připomíná Benad. Většina problémů se dá vyřešit okamžitě, ale jen pokud o nich zaměstnanci vědí.
Stejné pravidlo platí i pro check-in. Většina hotelů uvolňuje pokoje až kolem třetí hodiny odpolední. Pokud ale dáte vědět dopředu, že přijedete dříve, často se dá najít řešení, třebaže za malý příplatek. Pokud pokoj není připravený, nepropadejte panice. Většina hotelů vám pohlídá zavazadla a často vám dovolí využít třeba wellness, než bude váš pokoj nachystán.
Zdroj foto: Pixabay
